Откуд сад утисак о неком филму на ИТ блогу? Пре него ли одговорим чисто да пустим инфо да ће у самом тексту бити описана и радња фирма (што би млади рекли – биће спојлера) те ако планирате да одгледате филм – прво то урадите и не читајте даље ништа, упропастићете радњу једног доста напетог филма.

Ово је један од филмова које сврставам у категорију ‘нисам ишао у клоњу, нисам пио воде, нисам јео, нисам трептао и нисам дисао док сам га гледао’, односно, мени бар један од најнапетијих филмова икада – иако се радња током скоро целог филма одвија….на дисплеју компјутера и мобилног телефона те буквално нема ни једне сцене са класичним снимањем на какво смо навикли, што бар мени делује као инвентивни и пионирски приступ.

Све почиње на сад већ заборављеном Windows XP екрану и познатој позадини где сам већ кренуо да хејтујем како је филм будалаштина јер се режисер није информисао да је тај оперативни систем одавно цркотина, но међутим има то своје….прати се историја једног живота од рађања – а баш тад кад је један од главних ликова био рођен, икс-пе је био бог-отац и господар свемира.

Шта се дешава: Самохраном оцу мистериозно нестаје ћерка и он све што има јесте њено присуство у електронској форми, на лаптоповима, на телефонима, у четовима, у стримовима, у JPG-у, друштвеним мрежама у свугде негде – али он у старту нема приступ њеним налозима а скоро сви налози су приватни. И шта ради? Креће са опоравком приступа налога помоћу „Forgot password“ што га води до другог сервиса који је наведен као ‘recovery’ где треба да уради то исто, па до трећег и тако даље, све док не дође по последњег на којем је лозинка име и година рођења – па онда уназад опоравак приступа једног, другог, трећег, па анализа комуникације, понашања на интернету, с ким је комуницирала и на који начин, шта је крила од маторог, да ли се бавила недозвољеним радњама, праћење снимака на нету, репортажа о нестанку, вести на Јутјубу, геотагови, Гугл претраге и слично…

Ево трејлера али нисам сигуран колико је паметно гледати га пошто доста тога открива…

Супер је дочарано како се може упецати локација одређеног корисника и исти физички напасти само на основу његовог понашања на рецимо Инстаграму – јер је поделио да је био негде, пре пет минута – са све геолокацијом. Може се видети и својеврсно проклетство новог друштва – како одређени небитни ликови захваљујући најгорој несрећи покушавају да се изборе за лајкове, шерове и прегледе.

Кроз филм пролазимо са системима од маторог Виндовса који се користи у прошлости, преко iOS-a али и Убунтуа који матори користи у пословном окружењу као и неких занимљивих сервиса – као што је онлајн стриминг сахрана, друштвене мреже где је једини материјал који се може постовати – стриминг са лаптопа или мобилног.

Нећу откривати даљи ток филма као и како се завршио. Глума већине глумаца ми је овде врхунска и евентуало ми детективка која ради на случају није нешто убедљива у глуми – мада шта има има од ликова, ћале, клинка, један брат и једна детективка и остало све неки клинци које треба испитати и ‘прочитати’. Верујем и да се филм неће допасти људима због, бар мени, занимљиве идеје да се сценарио одвија на дисплеју. Филм је на моменте био и баш доста тежак, присећао сам се убиства Тијане Јурић и муке њеног оца и целе породице, потрагом за девојчицом и свега што је пратило ту несрећу.

Да не дужим даље, мени се толико допао филм да га комотно могу ставити на неку своју имагинарну листу ‘најбољи филм 2018-те’ иако на ИМДБ-у има неку сиротињску оцену…али од мене има оцену 10 и одлази у моју ИМДБ листу ‘Одушевљен‘.