Otkud sad utisak o nekom filmu na IT blogu? Pre nego li odgovorim čisto da pustim info da će u samom tekstu biti opisana i radnja firma (što bi mladi rekli – biće spojlera) te ako planirate da odgledate film – prvo to uradite i ne čitajte dalje ništa, upropastićete radnju jednog dosta napetog filma.

Ovo je jedan od filmova koje svrstavam u kategoriju ‘nisam išao u klonju, nisam pio vode, nisam jeo, nisam treptao i nisam disao dok sam ga gledao’, odnosno, meni bar jedan od najnapetijih filmova ikada – iako se radnja tokom skoro celog filma odvija….na displeju kompjutera i mobilnog telefona te bukvalno nema ni jedne scene sa klasičnim snimanjem na kakvo smo navikli, što bar meni deluje kao inventivni i pionirski pristup.

Sve počinje na sad već zaboravljenom Windows XP ekranu i poznatoj pozadini gde sam već krenuo da hejtujem kako je film budalaština jer se režiser nije informisao da je taj operativni sistem odavno crkotina, no međutim ima to svoje….prati se istorija jednog života od rađanja – a baš tad kad je jedan od glavnih likova bio rođen, iks-pe je bio bog-otac i gospodar svemira.

Šta se dešava: Samohranom ocu misteriozno nestaje ćerka i on sve što ima jeste njeno prisustvo u elektronskoj formi, na laptopovima, na telefonima, u četovima, u strimovima, u JPG-u, društvenim mrežama u svugde negde – ali on u startu nema pristup njenim nalozima a skoro svi nalozi su privatni. I šta radi? Kreće sa oporavkom pristupa naloga pomoću „Forgot password“ što ga vodi do drugog servisa koji je naveden kao ‘recovery’ gde treba da uradi to isto, pa do trećeg i tako dalje, sve dok ne dođe po poslednjeg na kojem je lozinka ime i godina rođenja – pa onda unazad oporavak pristupa jednog, drugog, trećeg, pa analiza komunikacije, ponašanja na internetu, s kim je komunicirala i na koji način, šta je krila od matorog, da li se bavila nedozvoljenim radnjama, praćenje snimaka na netu, reportaža o nestanku, vesti na Jutjubu, geotagovi, Gugl pretrage i slično…

Evo trejlera ali nisam siguran koliko je pametno gledati ga pošto dosta toga otkriva…

Super je dočarano kako se može upecati lokacija određenog korisnika i isti fizički napasti samo na osnovu njegovog ponašanja na recimo Instagramu – jer je podelio da je bio negde, pre pet minuta – sa sve geolokacijom. Može se videti i svojevrsno prokletstvo novog društva – kako određeni nebitni likovi zahvaljujući najgoroj nesreći pokušavaju da se izbore za lajkove, šerove i preglede.

Kroz film prolazimo sa sistemima od matorog Vindovsa koji se koristi u prošlosti, preko iOS-a ali i Ubuntua koji matori koristi u poslovnom okruženju kao i nekih zanimljivih servisa – kao što je onlajn striming sahrana, društvene mreže gde je jedini materijal koji se može postovati – striming sa laptopa ili mobilnog.

Neću otkrivati dalji tok filma kao i kako se završio. Gluma većine glumaca mi je ovde vrhunska i eventualo mi detektivka koja radi na slučaju nije nešto ubedljiva u glumi – mada šta ima ima od likova, ćale, klinka, jedan brat i jedna detektivka i ostalo sve neki klinci koje treba ispitati i ‘pročitati’. Verujem i da se film neće dopasti ljudima zbog, bar meni, zanimljive ideje da se scenario odvija na displeju. Film je na momente bio i baš dosta težak, prisećao sam se ubistva Tijane Jurić i muke njenog oca i cele porodice, potragom za devojčicom i svega što je pratilo tu nesreću.

Da ne dužim dalje, meni se toliko dopao film da ga komotno mogu staviti na neku svoju imaginarnu listu ‘najbolji film 2018-te’ iako na IMDB-u ima neku sirotinjsku ocenu…ali od mene ima ocenu 10 i odlazi u moju IMDB listu ‘Oduševljen‘.